jaha jaja...aah men visst!

hej alla! jaaa jag vet att vi inte har skrivit på sjukt läng! men vi har haft fullt upp.
min underbara syster nina har vart här och hälsat på! dte va så häärligt att få hålla om henne och prata, få tillbaka lite av det vi hade i sommras!
by the way så har hon precis lagtupp sin hemsida, ni är dumma om ni inte går in och kollar för det här är en kvinna som kommer gå riktigt långt med hennes talang och musik!
http://www.ninahobert.com
sen efter ninas avfärd blev det party, men också seriöst...på tisdagen den 1a september skrev jag in mig på Université de la Sorbonne för att ta en franksa kurs på 3 månader, 3 timmar/dag i en månad och de 2 andra månaderna 2 tim/dag. ändå bra!
på onsdagen va det party som gällde och det blev det självklara onsdagshänget: la terrassa följt av le baron. men eftersom att det va skvinkallt så blev jag ju självklart dösjuk på torsdagen och låg med feber och hea köret i 2 dagar. men blev frisk lagom till förska lektionsdagen på måndag!
mån-ons gick jag i en klass för nybörjarnas nybörjare där alla va helt efterblivna utan att överdriva. lärarinnan, som för övrigt va väldit bra, kunde stå och förklara en meningsuppbyggnad 20 gånger och när hon bad någon i klassen att upprepa meningen satt varenda jäkel som ett stort frågetecken och uuhhhmmade, hur puckad får man bli egentligen?!?! waay to easy! så idag, torsdag, bytte jag till ett snäpp svårare som passar mig otroligt mycket bättre! nu känns det som att jagkommer kunna lära mig detta svåra språk på riktigt. och jag är så taggad! jag är till och med ivrig med att sätta mig och göra läxorna eftre att jag skrivit klart här. när någonsin har det hänt!?!

det blir inga bilder idag för internet e f**kt, men nu vet ni i alla fall att vi är tillbaka och uppdateringar kommer ska myycket mer frekvent!

bisous, Rosanna

Kommentarer
Postat av: S

hehe gumman jag vet hur det känns, börjar skolan om en vecka och jag är sjukt taggad!! ska plugga ihjäl mig!



Hoppas ni har det toppen! har ju inte facebook så lägg till mig på msn så jag får höra om hur ni har det :)

2009-09-15 @ 11:20:57
URL: http://mylifeinchina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0