Höst i paradiset...

(...som förövrigt är en mycket bra film!)
hur som, hösten kom til paris idag...i alla fall för idag, igår va det jättevarmt och i dag frös jag ihjäl...kommer väl strosa paris gator i en sommarklänning imorgon antagligen för vädret här är totalt schitzofrent!

jag har kommit på att ni kommer få höra mycket skol-historier ett tag fram över för det är det, nästan, ända som är av någon verklig betydelse just nu.
så idag var det min andra dag i den nya "svåra" gruppen och min första dag med phonetisk lektion,  det av kul men lätt...sitta och uttala massa ord och meningar..rätt kul, alla åter rätt puckade, speciellt amerikanarna, hahah!

det blev en kaffe mellan lektionerna och sen blev det åka av! gramatiklektion så det heter duga. jävlar va mycket, svårt och...MYCKET igen!! min lärarinna pratade så fort om alla grammatiska termer som jag knappt (och då menar jag verkligen det utan att överdriva!) kan på svenska så jag fick ju anstränga mig ännu mer att fatta, inte bara franskan utan även försöka förstå vad typ ett adjektiv är...(ja jag vet jag ÄR SÄMST på gramatiktermer!)

hur som så går det en mycket trevlig svensk och en norsk i min klass så dom har jag bestämt dejt med senare för att erövra natten i paris.
det blir först lite vin, antingen vid eiffeltornet (enligt mig alldeles för turistit, men dom har bara vart här i en vecka så jag får väl ge med mig..) eller på en bar, vilket jag skulle fördra eftersom, som jag sa innan, det e svinkallt ute, och jag har BARA sommarkläder här. hoppas på att ta med flickorna till la pearle eller något liknande, skulle va nice med alla snygga parisare som hänger där..
sen blir det partaj till DIMUSCHI som jag har blivit tippsad om, där jag även ska träffa upp några andra kompisar. det här kan nog bli bra!

jag väntar och längtar sååå tills min älskade mor kommer! och extra mycket eftersom att hon ska ta med mina höst/vinter kläder! wiihooo! då får jag äntligen vara varm!!

ha en underbar fredagsnatt människor, puss Rosen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0